Tryghed og gode venner er vigtigt

Tryghed i opstarten lægger en god bund for dit barns trivsel

Tryghed og omsorg er det primære, når dit barn skal starte i børnehaven.  Det tilbyder vi i pingvinrummet, som er et beskyttet miljø for de yngste børn. Her skabes relationer til børn og voksne, og børnene finder tryghed i dagens rutiner.

Børnene støttes i at sætte ord på det de gør og gerne vil, og i at få øje på de andre børn.

Besøgsdage er et tilbud til dit barn inden det starter i børnehaven. Vi holder åbent hus hver tirsdag fra kl. 14.30 til 15.30, og her er der også mulighed for at møde andre kommende børn og forældre .

Hvis du klikker her åbner Youtube, og du kan du finde en lille film om børnehavens hverdag.

Trivsel og venskaber gør at dit barn udvikler sig

Trivsel er basen for at dit barn udvikler sig og lærer. I Børnehaven Ane Dam møder vi børnene omsorgsfuldt, anerkender dem ved at lytte til deres oplevelser og følelser og støtter dem i deres udvikling ud fra de forudsætninger de har.

Venskaber og det at være accepteret understøtter vi gennem aktiviteter, hvor vi deler børnene i grupper af forskellig størrelse.

Svømning er guld værd for dit barns udvikling kropsligt og socialt

Svømmeland ligger tæt på, og det får dit barn glæde af.  Fra børnene er mellem 4 og 4½ år gamle og resten af børnehavetiden tilbyder vi tur til svømmehallen cirka en gang om måneden.

Badningen er en brik i, at vi skaber rammer hvor børnene kan udvikle deres krop og sanser gennem oplevelser og bevægelse. Personligt udvikler det børnenes venskaber, relationer til de voksne og deres mod til at udfordre sig selv.

Legen er vigtig for børnenes læring og sociale udvikling, og derfor vægter vi den højt i børnehaven.

Leg og venskaber er vigtige, for at børnene trives og har en god dag i børnehaven.

Det er vigtigt, at alle børn har en god relation til mindst et andet barn.

Børnene deles i relations grupper, hvor de danner venskaber

Vi lærer børnene at omgås hinanden på en god måde, hvor det er tilladt at sige til og fra, og hvor vi tager hensyn til hinanden. Vi er anerkendende i vores tilgang til børnene.

Naturen ligger tæt på børnehaven Ane Dam og er en naturlig del af vores udeliv

Skanseparken og fjorden er bare nogle af de naturområder, der ligger tæt på børnehaven, og som benyttes ofte når vi er på tur.

Derudover er vi på vores legeplads hver dag, hvor børnene blandt andet udfordres motorisk, og finder små krible krable dyr.