Inddragelse og dialog er vigtigt for et godt forældresamarbejde

Forældresamtaler

Velkomstsamtalen foregår inden opstart, og her fortæller forældrene om barnet, så vi får mulighed for at lære barnet at kende inden opstart. Der gives også en rundvisning i huset, og vi giver forskellige praktiske informationer.

Cirka 3 måneder efter opstarten tilbydes en samtale omkring barnets opstart og trivsel.

Inden skolestart er der en samtale, inden barnet meldes i skole.

Samtaler kan også laves efter behov. Personalet vil altid kontakte jer, hvis der er nogen bekymringer vedrørende jeres barn. Ligeledes er det vigtigt at i kontakter personalet, hvis i har noget der bekymrer jer.

Besøgsdage er et tilbud til kommende børn inden opstart i børnehaven.
Besøgsdagene ligger hver tirsdag fra kl. 14.30 til kl. 15.30. og i kan komme så ofte i har lyst i dette tidsrum.

Tryghed er vigtig når jeres barn starter op i børnehaven, og disse besøg hjælper barnet med at lære børnehaven og de voksne at kende inden opstart.

Forældrene får også mulighed for at møde nogle af de andre forældre, der starter op på samme tid.

Forældrearrangementer

Sommerfesten er en årlig begivenhed, som arrangeres af forældrebestyrelsen. Typisk er der spisning først, hvor alle medbringer mad til en fælles buffet, børnene synger en sang eller to for forældre og søskende, og der er leges og hygges indendørs og på legepladsen.

Forældrekaffe holdes 4 gange om året i værkstedet. Til forældrekaffen er der mulighed for at lære andre børn, forældre og søskende at kende.

Forældremøde holdes en gang om året.