Sund og nærende kost er vigtig for barnets trivsel

Mad og måltider

Madpakke og drikkedunk til vand skal medbringes i børnehaven.

Morgenmad: indtil kl. cirka 07.30 har børnene mulighed for at få morgenmad. Der er havregryn og cornflakes. Har børnene lyst til noget andet skal det medbringes hjemmefra.

Børnehaven har frugtordning, hvilket betyder at der serveres et let måltid om formiddagen og et mere solidt måltid om eftermiddagen

Formiddagsmad: Spises ca. kl. 9

Frokost: kl. 11 spiser børnene deres madpakke. Børnene tilbydes vand eller mælk, og vi ser gerne at der ikke  medbringes andre drikkevarer.

Eftermiddagsmad: kl. 14 spises der eftermiddagsmad.

Kostpolitik

I børnehaven serveres der ikke kage og slik. En undtagelse kan f.eks. være, hvis der, som en pædagogisk aktivitet, bages pebernødder eller lignende.

En sund og nærende madpakke er vigtig, for at barnet har energi til hele dagen, og børnene skal derfor ikke medbringe slik og kage i deres madpakke.

Fødselsdag i børnehaven kan holdes, ved at der medbringes noget til at dele ud. Der er 5 ting som det er muligt og dele ud, og børnene kan vælge en ting. Det der kan vælges mellem er popcorn, rosiner, frugt, boller og pølsehorn.